HOME | OCS SYNERGY | PROMOTION | ABOUT US


\

Sony Tablet: Smart Move, Good Timing


Sony pengenalan dua tablet yang akan datang Android S1 dan S2 tidak benar-benar mengejutkan. Rumor telah melayang sebelum mengenai Sony mengambil langkah ini, untuk saya, itu adalah masalah waktu, bukan jika. Saya telah melihat Sony mendapatkan Flack, termasuk dari rakan sekerja saya Jared Newman, untuk mengumumkan Nokia Tablet sekarang, bulan depan ketika tablet akan kapal dan tanpa harga dan beberapa butiran luar beberapa spesifikasi asas. Namun, ini boleh menjadi langkah cerdas pada bahagian Sony-tapi hanya jika syarikat boleh benar-benar mengantarkan barang.


Yang terakhir ini adalah mata penting. RIM membuat kesalahan dengan mengumumkan pada BlackBerry Playbook pada bulan September, dan kemudian dihantar produk yang tidak memenuhi janjinya enam bulan kemudian. Motorola Xoom dihantar pada bulan Mac, dengan Motorila menjanjikan bahawa mereka akan mengaktifkan kad microSD di kemudian hari. Kami masih menunggu untuk itu - dan untuk update LTE dijanjikan.
Saya tidak terkejut bahawa tidak ada kata pada harga, pasaran tablet sangat kompetitif dan cepat berubah sekarang, jadi banyak yang boleh berubah dalam jabatan ini dalam tempoh lima atau enam bulan berikutnya (bergantung pada definisi Sony daripada "Fall") . Dan aku bisa membayangkan beberapa spesifikasi seperti memori-yang dipaku down kemudian sebagai Sony semakin dekat untuk manufaktur yang sebenarnya, dengan spesifikasi akhir bergantung pada komponen kos.

Adapun tarikh jatuh kapal, Sony mungkin bijaksana untuk duduk di luar keributan dari blitzkrieg tablet saat ini. Di luar Apple iPad 2, tidak satupun dari tablet dilancarkan hingga saat ini telah hidup sampai potensi mereka sepenuhnya. Dan ini benar untuk kedua-dua RIMPlayBook dan perkumpulan Android 3.0 (Honeycomb) tablet Saya telah diuji belum lama ini. Beberapa masalah ini adalah sistem operasi yang menarik-tapi-yang belum selesai, beberapa dengan hardware dengan tahun lalu dalaman, dan beberapa dengan kurangnya belaka perisian untuk menyokong untuk berjalan di tablet.


Sementara itu, Sony tahu satu atau dua hal tentang perangkap melancarkan produk sebelum semuanya siap. lengan game syarikat melancarkan PSP Go dengan sebahagian kecil daripada permainan perpustakaan sedia untuk di-download. Yang sama untuk perkhidmatan premium Plus PlayStation talian. Dan itu terkenal PlayStation 3 tahun di belakang, tertunda dalam nama hardware yang lebih baik, hanya untuk memulakan dengan beberapa permainan ketika hal itu memukul.


Jadi mungkin langkah ini menunjukkan bahawa Sony keinginan pelanggan (dan pelabur) untuk mengetahui rumor itu benar, dan syarikat serius merangkul Android. Jika penangguhan antara mengumumkan dan kapal bererti bahawa Sony boleh meluangkan masa dengan hardware dan software untuk bekerja ke luar Kinks sebelum kapal, yang akan menjadi hal yang baik. Dan, penangguhan akan memberikan Google kesempatan untuk mengasah Android 3.0 dan memperbaiki flubs dan ketidakstabilan. Heck, kami sebenarnya mungkin mempunyai ekosistem aplikasi akan berkembang saat itu, juga-tidak seperti seratus sesuatu yang remeh-Android 3.0 aplikasi yang tersedia saat ini.


Sebagai tablet Selama Sony kapal memikat, spec'd kompetitif, dan direka dengan baik pada waktunya untuk menghancurkan belanja bercuti, Sony tidak boleh menghitung. Bahkan, mengingati bahawa Sony telah membeberkan bahawa Tablet Nokia S1 dan S2 akan memainkan pilihan game PlayStation generasi pertama melalui PlayStation Suite, dan akan bekerja dengan pelbagai perkhidmatan Nokia rangkaian dan bahkan peranti elektronik lain seperti HDTV dan pemain Blu-ray , aku melihat potensi sinergi lebih besar untuk masa depan di sini. Dan sementara aku melihat apa-apa untuk menyarankan hal ini, fikiran saya sudah memiliki melompat ke depan untuk berspekulasi dengan "bagaimana jika" yang Sony untuk merangkul Android sebagai konsol game OS di masa depan.


Tidak ada salahnya merenung keras ... memberitahu kami apa pendapat anda di komentar.
* Translate using Google Translate
* Original article from : http://www.pcworld.com/article/226412/sony_tablet_smart_move_good_timing.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...