HOME | OCS SYNERGY | PROMOTION | ABOUT US


\

Hands-on: Facebook Video Calling vs. Google+ Hangout (part 2) - Translated by Google

Google + Hangout

Google + Hangout adalah lebih terperinci yang diketengahkan daripada Memanggil Video Facebook - untuk memulakan dengan direka terutamanya untuk berbual kumpulan dan bukan daripada salah satu-pada-salah satu ceramah - tetapi, mungkin kerana ia yang beta satu, ia itu masih mendapat satu kedut beberapa untuk besi keluar.


With Facebook, jika anda tidak digunakan melepak sebelum, anda akan digesa untuk memasang plug-in kali pertama anda klik pada "Mula melepak". Apabila ia dipasang, anda sudah bersedia untuk pergi. Mewujudkan tempat melepak semudah menekan butang melepak di sebelah kanan utama anda "stream" page (Google + Mula, air kamu komen dan pemberitahuan anda terima daripada orang lain). Tetingkap video yang berasingan, maka terbuka - ini adalah "tempat diam."
Dengan sungai-sungai di Google +, anda perlu sentiasa ingat yang kamu ingin jemput ke tempat melepak anda - dan yang bergantung kepada yang bulatan (s) anda memilih. Seperti yang saya diterangkan dalam kajian baru-baru ini saya, Google + berdasarkan pada idea bulatan - rakan-rakan kumpulan yang anda, keluarga, rakan sekerja dan kenalan ke dalam bulatan berasingan, supaya ia itu mudah untuk menentukan apa jenis maklumat anda ingin berkongsi dengan setiap kumpulan-kumpulan yang berbeza.

Anda boleh membuat tempat melepak untuk satu bulatan, bulatan pelbagai, atau semua bulatan anda. Sama seperti dengan yang lain Google +, ciri melepak direka untuk meletakkan anda di caj. Jadi jika anda melihat semua komen dan pemberitahuan dari bulatan Keluarga, sebagai contoh, dan anda klik "Mula tempat melepak," orang hanya dalam bulatan Keluarga anda akan melihat bahawa anda telah memulakan tempat melepak dan hanya mereka boleh mengambil bahagian. Jika anda melihat aliran yang menunjukkan komen dan pemberitahuan dari semua bulatan, semua orang dalam semua bulatan anda akan melihat bahawa anda telah memulakan tempat melepak dan boleh menyertai. (Anda juga melakukan chat video dengan sehingga 10 orang.)
Anda boleh mengubah siapa yang anda ingin jemput. Setelah tetingkap video terbuka, anda mempunyai peluang untuk menukar yang bulatan akan mendapat notis bahawa terdapat satu tempat melepak dengan mengeluarkan bulatan yang sedia ada (s) dan menambah lain-lain. (Jadi, sebagai contoh, anda boleh mengeluarkan bulatan Keluarga dan menggantikannya dengan bulatan Kerja anda dan bukannya.) Anda juga boleh menambah jemputan individu dengan hanya menaip nama-nama orang-orang yang anda ingin jemput (dengan andaian, sudah tentu, yang mereka ahli-ahli Google +).

Tetingkap pop-out melepak adalah lebih besar daripada satu yang muncul untuk Facebook Video Calling. Anda melihat video yang besar orang yang anda bercakap dalam bahagian utama skrin. Merentasi bahagian bawah skrin, terdapat thumbnail semua orang dalam perbualan, termasuk anda.


Apabila lebih daripada dua orang mengambil bahagian dalam tempat melepak, imej yang besar menunjukkan sesiapa yang bercakap - tempat melepak memilih orang yang akan peringkat pusat yang bergantung kepada maklum balas audio. Jika beberapa orang bercakap pada masa yang sama, video kembali dan sebagainya antara satu sama lain.


Tempat melepak memerlukan sejumlah besar sumber-sumber sistem hawa MacBook saya, ia menjadi perlahan semua aplikasi saya yang lain jauh dan terhempas sekali. Satu orang dengan siapa saya berbual cuba untuk menggunakan netbook, tetapi ia terus-menerus terhempas, dan dia terpaksa beralih kepada sistem yang lebih berkuasa. (Beliau tidak mempunyai masalah menggunakan netbook dengan sembang video Facebook).
Di samping itu, semasa sesi pertama saya dengan melepak, saya dapati kedua-dua video dan audio agak bermasalah. Ada kalanya, lag video itu begitu buruk sekali bahawa ia kelihatan seperti satu siri imej-imej pegun. Audio akan mengurangkan masuk dan keluar daripada menjadi aliran. Saya juga mengalami masalah audio ganjil - kadang-kadang, beberapa saat selepas saya akan bercakap, saya akan mendengar suara saya datang kepada saya di latar belakang dari orang dengan siapa saya berbual.


Walau bagaimanapun, di tempat melepak berikutnya, di mana tiga orang telah mengambil bahagian, saya tidak mengalami masalah dengan audio. Video adalah lebih baik juga. Thumbnail di bahagian bawah skrin yang tajam, walaupun video utama di atas adalah kasar dan kadang-kadang pixelated. Tidak terdapat sebarang kemalangan. Ia tidak jelas mengapa sesi kedua berjalan lebih banyak lagi lancar dari yang pertama.


Google + menawarkan beberapa ciri-ciri menarik dengan tempat melepak. Anda boleh teks-chat semasa anda video-chat, dan anda juga boleh membisukan audio dan video anda. Dan jika anda letih bercakap antara satu sama lain, anda boleh menonton video: tempat melepak juga mempunyai butang YouTube yang memberikan semua peserta keupayaan untuk menonton video YouTube yang sama. Ia muncul pada tetingkap utama video, thumbnail semua orang masih di bawah; sekali video YouTube bermula, audio semua orang sementara disenyapkan supaya mereka dapat mendengar. Jika anda ingin bercakap dengan orang lain ketika anda menonton video YouTube, terdapat butang yang membolehkan anda berbuat demikian (tetapi anda mempunyai "tahan ke bawah" - dengan seberapa segera kerana ia dikeluarkan, bisu kembali berkuat kuasa) .


Terdapat juga butang Settings yang mengesan peranti audio dan video dan membolehkan anda menukar mereka, dan membantu anda menyelesaikan masalah video yang berpotensi dan masalah audio.Bottom line

Facebook Video Calling tambahan yang berguna kepada perkhidmatan rangkaian sosial yang terbesar di dunia, dan kerana kesederhanaan dan kekurangan video dan isu-isu audio, ia berkemungkinan akan banyak digunakan. Google + melepak, di sisi lain, hanya terdapat sebilangan kecil penguji sekarang dan agak kereta. Tetapi ia alat sembang video yang jauh lebih berkuasa dan dalam jangka panjang mungkin lebih berguna daripada perkhidmatan Facebook. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...