HOME | OCS SYNERGY | PROMOTION | ABOUT US


\

Bersih 2.0 - A boring DAY : Klip video ini dapat sambutan hangat...


Klip video terbaru untuk Warisan2u.Com Channel di YouTube. Baru je siap upload, klip video ni dah ada 73 views. Fulamak..... Mungkin sebab tajuk dia. Sejak artikal di ditulis dah ada 177 views. Memang memberangsangkan. Aku memang sokong BERSIH 2.0 tapi sokong dari jauh la sebab aku tak ada ongkos yang cukup nak ke KL. Kalau aku kaya, insyaAllah aku turun KL juga.

Yang aku dok tanya orang pasal bersih ni, ramai yang tak tahu apa2. Jadi, itu la sebabnya BERSIH 2.0 ni memang patut diadakan. Ramai rakyat yang tak tahu apa2. Bila harga minyak naik, barang naik, semua marah karajaan tanpa sebab tapi bila PRU, masih pangkah kerajaan lagi... 

Jadi dibawah ni aku listkan 8 senarai tuntutan BERSIH 2.0 dan harap korang fikir la sendiri...

8 perkara tuntutan BERSIH2.0 :


1. Bersihkan senarai undi
2. Menreformasi undi pos
3. Guna dakwat kekal
4. Masa kempen minima 21 hari
5. Akses media yang bebas dan adil
6. Kukohkan institusi awam
7. Hentikan rasuah
8. Hentikan politik kotor

Mana satu dari tuntutan ini mengancam keselamatan negara yg ditakuti oleh kerajaan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...