HOME | OCS SYNERGY | PROMOTION | ABOUT US


\

Hands-on: Facebook Video Calling vs. Google+ Hangout (part 1) - Translated by Google

Computerworld - Persaingan Google-Facebook telah bertambah dalam beberapa hari yang lalu. Minggu lepas, Google mengumumkan pelancaran rangkaian + baru Google sosial yang terhad, termasuk ciri bual video yang dipanggil Hangouts. Kemudian, hari ini, Facebook telah melancarkan Memanggil Video ciri baru, powered by Skype. Jelas sekali, rangkaian sosial dan sembang video kini menyertai pada pinggul.

Yang sembang video perkhidmatan yang lebih baik, dan siapa yang patut menggunakan yang mana satu? Saya meletakkan kedua-dua Facebook Video Calling dan Google + melepak melalui paces mereka dan mendapati bahawa kedua-duanya mempunyai kebaikan dan keburukan mereka.

Sembang video Facebook kini lebih stabil, memerlukan sumber-sumber sistem yang lebih sedikit, dan mempunyai kualiti tinggi video dan audio. Sebaliknya, Google + melepak permohonan yang lebih sepenuhnya yang diketengahkan, yang jelas bertujuan untuk sembang video kumpulan. Mereka yang telah dibuat ke Google + mungkin mendapati kereta, tetapi dalam jangka panjang, tempat melepak boleh menjadi lebih berguna daripada ciri-ciri video Facebook.
Facebook Video Calling

Perkhidmatan Memanggil Video baru Facebook powered by Skype, mungkin kerana itu, ianya mudah dan ringkas untuk digunakan. Anda akan memerlukan untuk memuat turun plug-in dengan pergi ke www.facebook.com / videocalling, klik pada butang Bermula, maka pada butang Setup. Pada ketika itu, anda akan memuat turun dan memasang plug-in Java.


Anda tidak, bagaimanapun, semestinya perlu kepada ketua di sana mula-mula. Apabila anda menerima atau cuba untuk membuat panggilan video pertama anda, anda akan digesa untuk memasang plug-in. Saya mendapati ini kerana apabila saya cuba pergi ke www.facebook.com / videocalling pada hawa MacBook saya, saya menerima mesej ralat. Walau bagaimanapun, apabila saya cuba mengklik ikon video di Facebook sembang untuk membuat panggilan video, plug-in yang dipasang dengan tiada masalah.

Setelah anda punya plug-dalam dipasang, membuat panggilan video yang luar biasa mudah. Lihatlah senarai kawan anda (di sudut kanan halaman Facebook anda) yang kini boleh didapati di Facebook chat. Klik dua kali pada nama, dan anda akan melihat ada ikon baru di bahagian atas skrin chat - kamera video yang kecil. Klik untuk menghantar jemputan kepada orang itu untuk mengambil bahagian dalam chat video. Mereka akan menerima pemberitahuan pop-up untuk berbual video, dan jika mereka tidak mempunyai palam dalam dipasang, mereka akan digesa untuk memasang.

Saya dapati video dan kualiti bunyi panggilan video di Facebook cukup baik - terdapat sedikit, jika ada, lag video, dan bunyi yang datang melalui tajam dan jelas dengan kelewatan tidak. Ini sepatutnya tidak mengejutkan; Skype telah wujud buat sementara waktu, dan jadi ia telah mempunyai masa untuk besi apa-apa bug video atau audio.

Menggunakan sembang video yang mudah dan ringkas - hanya melihat kamera dan bercakap. Seperti dengan kebanyakan aplikasi chat, video orang dengan siapa anda berbual mengambil sebahagian besar daripada skrin, dan anda lihat thumbnail kecil video anda sendiri di sudut skrin. Anda boleh menggerakkan skrin sembang video di sekeliling paparan anda dan mengubah saiz serta. Bersedia untuk menandatangani? Hanya meletakkan kursor anda di mana-mana dalam tetingkap video, dan butang kecil yang dilabel akan menjemput anda untuk menamatkan sesi.


Kelemahan untuk berbual video Facebook adalah bahawa ia direka untuk satu-satu-satunya. Jika anda cuba untuk menyambung kepada pengguna Facebook yang sudah terlibat dalam chat video, anda akan diberitahu bahawa mereka tidak tersedia, anda boleh meninggalkan mesej video jika anda suka.

Semua dalam semua, ada apa-apa earthshaking tentang keupayaan ciri chat video baru, selain mudah, anda kini boleh berbual dengan rakan-rakan anda, walaupun anda atau mereka tidak mempunyai Skype. Kepentingannya adalah mudah digunakan untuk pengguna Facebook, bukan kedalaman set ciri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...